Lietuvos verslo paramos agentūra (LVPA) nuolat tobulina veiklos procesus ir teikiamų viešųjų paslaugų kokybę. Siekdama užsibrėžtų tikslų, LVPA kartu su partneriu UAB „Rinkos tyrimų centras“ praėjusių metų gruodžio mėnesį atliko kasmečius savo klientų nuomonių kiekybinius ir kokybinius tyrimus.
Kiekybinis tyrimas vykdytas interneto apklausos būdu. LVPA pareiškėjams buvo siunčiami kvietimai atsakyti į anketoje pateiktus klausimus. Apklausoje dalyvavo 180 respondentų. 90 proc. apklaustųjų teigiamai įvertino LVPA teikiamas viešąsias paslaugas.
„Paslaugų kokybė ir prieinamumas yra esminis momentas siekiant išlaikyti klientą bei svarbiausia pritraukti naujus klientus taip suteikiant galimybę verslui auginti pridėtinę vertę investuojant ES lėšas. Vykdant organizacijos veiklą, reglamentuojamą įstatymais, taisyklėmis ir ribotais ištekliais, kartais sunku patenkinti visus poreikius, norus ir lūkesčius. Kiekvienas klientas – individualus, todėl, suprantama, kad ir lūkesčiai skiriasi. Vartotojų pasitenkinimo ir mūsų viešųjų paslaugų teikimo analizė leidžia atskleisti būdus, kaip patobulinti paslaugų teikimo kokybę, numatant konkrečias priemones, lyginant su anksčiau gautais rezultatais“, – sako LVPA laikinasis direktorius Saulius Merkys.
LVPA teikiamų paslaugų kokybė tyrimo įvertinta gana gerai. 87,1 proc. apklaustųjų skyrė 7-10 balų dešimties balų skalėje ir yra patenkinti LVPA vykdoma veikla. Vertinimo vidurkis – 8,3 balo.
Iš 16 tyrimo metu tirtų LVPA veiklos aspektų geriausiai buvo įvertinti projekto įgyvendinimo etapo aspektai:
- LVPA noriai padeda administruoti projektą ir suteikia visą reikalingą informaciją – 8,8 balo;
- LVPA darbuotojai išmano savo darbą ir yra savo srities specialistai – 8,7 balo;
- LVPA darbuotojai priima sprendimus objektyviai, nešališkai – 8,7 balo.
„Vis dažniau, palyginus su 2019-2020m. atliktais tyrimais, respondentai pastebi teigiamas LVPA veiklos tendencijas. Tobulėja procesų valdymas, pastebima, jog iš esmės pasikeitė LVPA požiūris į besikreipiančius dėl ES paramos, jaučiamas ir didesnis lankstumas, prisitaikymas prie besikeičiančios verslo aplinkos. Pažymimas geranoriškas palaikymas, projektų vadovai noriai padeda įgyvendinti projektą“, – pastebi UAB „Rinkos tyrimų centras“ partneris Edmundas Bražėnas.
Giluminio, kokybinio tyrimo metu respondentai taip pat pabrėžė, kad sulaukia nuolatinės paramos ir pagalbos iš LVPA. LVPA vertinama, kaip visada atvira, pasiruošusi padėti, o, esant papildomos pagalbos poreikiui, nesudaroma jokių kliūčių, operatyviai suorganizuojamas „online“ susitikimas“, – pažymi respondentai.
Ypač greita komunikacija – pasiekiamumas telefonu, elektroniniu paštu, patikslinimų-atsakymų pateikimo greitis – yra stiprioji LVPA pusė. Vieningai pabrėžiama, kad tai išskiria ją tarp kitų agentūrų.
Dauguma apklaustųjų pažymėjo, jog LVPA puikiai susitvarkė, eliminuojant neigiamą pandemijos įtaką projektų įgyvendinimui, parodė lankstumą, prisiderino ir palengvino įmonių naštą tuo visiems sunkiu periodu. Tikslinės grupės atstovų teigimu, paraiškos rengimo ir vertinimo etapams COVID-19 turėjo mažiausiai įtakos ar praktiškai visai nepasijautė.
Tyrimo dalyviai žino apie LVPA rengiamus webinaruose ir juose dalyvauja. Organizuojamų ir gyvai transliuojamų renginių kokybė ir turinio, ir techninių aspektų prasme vertinama teigiamai. Šis formatas, ypač ne sostinės gyventojų, vertinamas, kaip labai patogus. Konsultantai akcentuoja teigiamą pokytį – visi klausimai iškelti webinarų metu yra sukonsoliduojami, teikiami ir išviešinami, o vėliau yra laikomasi to, kas buvo iškomunikuota.
„LVPA agentūra vertinama, kaip partneris, kuris yra suinteresuotas sėkmingu projekto įgyvendinimu ir yra pasiruošęs teikti pagalbą ir informaciją kiekviename projekto finansavimo etape. Tai, kad apklausos dalyviai labiausiai tarp kitų, finansavimą teikiančių agentūrų, būtent LVPA yra linkę rekomenduoti kitiems, ir džiugina, ir įpareigoja. Juk tobulėti visuomet yra kur“, – sako LVPA Investicijų valdymo tarnybos direktorė Agnė Vaitkūnienė.