Kauno prekybos, pramonės ir amatų rūmai po savo stogu vienijantys daugiau kaip 660 Kauno ir Marijampolės regionų įmonių sėkmingai įgyvendina projektą „Eksporto rinkų plėtra dalyvaujant tarptautiniuose renginiuose užsienyje“.
Projekto dėka išvyko ir su stendais Lietuvą tarptautinėse kosmetikos ir grožio parodose atstovavo 11 Lietuvos įmonių. Įmonės dalyvavo parodoje „Eco Life Scandinavia“ Švedijoje, organiškos kosmetikos parodose „Vivaness 2019“ ir „Vivaness 2020“ Vokietijoje, didžiausioje kosmetikos profesionalų parodoje „Cosmoprof Worldwide Bologna“ Italijoje bei 2019 ir 2021 metais dalyvavo egzotiškoje „Beauty World Middle East“ parodoje, kuri vyksta Jungtiniuose Arabų Emyratuose, Dubajuje. Kartu su Kauno prekybos, pramonės ir amatų rūmais Lietuvos kosmetikos gamintojai karantino metu išbandė ir dalyvavimą „WeCosmoprof International“ online parodoje.
Virtualus „WeCosmoprof International“ renginys apjungė „Cosmoprof“ parodas skirtinguose pasaulio regionuose – Europoje („Cosmoprof Bolognia“), Amerikoje („Cosmoprof North America Las Vegas“), Azijoje („Cosmoprof Bangkok“ ir „Cosmoprof Hong Kong“) bei Indijoje („Cosmoprof India Mumbai“) ir atvėrė dar platesnes galimybes užmegzti naujus kontaktus tarptautiniam bendradarbiavimui. Virtualiame Lietuvos paviljone dalyvavo net 8 Lietuvos įmonės – kosmetikos, grožio reikmenų ir asmens higienos priemonių gamintojai. „Tai Lietuvoje gerai žinomos įmonės ir prekių ženklai, kurie orientuojasi į naujausias pasaulines tendencijas – natūralu, ekologiška, be atliekų – ir savo aukšta kokybe bei inovatyvumu jau užkariauja ir pasaulio rinkas“, – apie parodos dalyvius sako Kauno prekybos, pramonės ir amatų rūmų Tarptautinių ryšių ir protokolo skyriaus vadovė Agnė Jaraitė.
Parodoje savo grožio linijas „NoAGE“, „BONELa“ ir „SUPRA FORMULE“ pristatė UAB „Aconitum“, visiems gerai žinomus „ECODENTA“ „Kilig“ ir „Margarita“ produktus demonstravo UAB „BIOK LAB“, UAB „Comoway“ pasauliui siūlė lietuvių širdis jau užkariavusią „GreenFeels“ kosmetiką, o UAB „Dermofaktorius“, Lietuvoje per karantiną pardavimus „išauginęs“ net tris kartus, su savo prekės ženklu „Manilla“ siekė plėstis ir užsienio rinkose. UAB „Aromika“ virtualioje platformoje pristatė net 4 kvapų ir kvepalų linijas, UAB „ODA LT“ – tiek galutiniam naudotojui, tiek profesionaliam darbui salone skirtą kosmetiką, o prekių ženklai „Solidu“ ir „You&Oil“ – ekologiškus, tvarius ir naujausias tendencijas atitinkančius produktus.
Lietuvos įmonės parodose sulaukia nemažai dėmesio ir aktyviai dalyvauja susitikimuose su potencialiais distributoriais ir agentais iš viso pasaulio. Rudenį Dubajuje vykusioje parodoje „Beauty World Middle East“, kurioje dalyvavo įmonių atstovai iš 52 šalių, penkios įmonės atstovavo Lietuvą. Išskirtinio populiarumo sulaukė Shapemetics, UAB, geriau žinoma savo prekės ženklo SOLIDU vardu, kuris siekia keisti vartotojų požiūrį į kosmetiką ir jos naudojimą nuo paties produkto iki pakuotės. Inovatyvūs ir tvarūs produktai patraukė vietinės Jungtinių Arabų Emyratų nuomonės formuotojos, turinčios 515 tūkst. sekėjų soc. tinkle Instagram, dėmesį ir ji pasidalino nuotrauka iš Lietuvos stendo su SOLIDU produkcija.
„Visuomet tikimės, kad šie nauji kontaktai peraugs į kontraktus ir taip prisidės prie Lietuvos kosmetikos ir grožio reikmenų sektoriaus eksporto augimo“, – sako A. Jaraitė ir lietuviškos kosmetikos populiarumą pasaulyje patvirtina faktu, kad nemažai įmonių jau gali pasigirti kontraktais ne tik Europoje, bet ir už jos ribų. Dalyvaudamos parodose per Kauno prekybos, pramonės ir amatų rūmuose veikiantį projektą pagal ES struktūrinių fondų priemonę „Naujos galimybės LT“ įmonės jau rado partnerius Hong Konge, Šveicarijoje, Jungtiniuose Arabų Emyratuose, Kenijoje, Nigerijoje, Tadžikistane, Belgijoje, Kanadoje, Lenkijoje, Prancūzijoje, Švedijoje, Jungtinėje Karalystėje, Kosta Rikoje, Mongolijoje, Suomijoje, Estijoje, Austrijoje, Vokietijoje, Izraelyje, Čekijoje, Ukrainoje, Rumunijoje bei Slovakijoje, o bendra kontraktų vertė yra didesnė nei 350 tūkst. eurų.
„Tikrai džiugu, kad Lietuvos verslininkai, pasinaudodami Europos Sąjungos struktūrinių fondų paramos galimybėmis, atranda naujas rinkas. Matome, kad šis priemonės „Naujos galimybės LT“ projektas, o jam pagal sutartį su Lietuvos verslo paramos agentūra (LVPA) buvo numatytas 287 968,70 Eur finansavimas, tikrai atsipirko. Belieka verslo atstovams palinkėti sėkmės, garsinant Lietuvos ir savo prekių ženklų vardus, didinant šalies gamintojų eksporto apimtis,“ – sako laikinasis LVPA vadovas Saulius Merkys.
Primename, kad iki kovo 31 d. LVPA laukia paraiškų priemonei „EXPO sertifikatas LT“ Nr. 4. Šios priemonės tikslas – skatinti labai mažų, mažų ir vidutinių įmonių tarptautiškumą, teikiant paramą planuojamai eksportuoti produkcijai sertifikuoti, tai padėtų tarptautinėse rinkose sukurti teigiamą įvaizdį, kad Lietuvos Respublikos įmonės teikia kokybiškus ir tarptautinius standartus atitinkančius produktus.