Burti bendruomenę – gera komunikacijos strategija
Švietimo mainų paramos fondas 2010-2015 metais įgyvendino nacionalinį projektą „Lietuvos aukštojo mokslo tarptautiškumo plėtra“, kurį rėmė ES struktūriniai fondai. Šiuo projektu siekta formuoti bendrą šalies aukštojo mokslo įvaizdį, kuris didintų Lietuvos aukštojo mokslo konkurencingumą užsienio rinkose ir padėtų gerinti studijų programų kokybę.
Apie projektą buvo daug kalbėta, jis viešintas visuomenei, užsienio studentams ir tiems, kurie turės tiesioginės ilgalaikės naudos, – universitetams, užsienio lietuvių bendruomenėms, potencialiems studentams.
Projekte išsiskyrė dvi aiškios veiklos kryptys – siekis stiprinti Lietuvos aukštojo mokslo įvaizdį tarptautinėje rinkoje ir stipendijų, skirtų Lietuvos aukštųjų mokyklų studentų mobilumui pagal ES Erasmus programą remti, skyrimas.
Pasak Švietimo mainų paramos fondo atstovų, projekto sėkmė slypėjo veiksmingoje komunikacijoje. Internetinis puslapis www.studyinlithuania.lt ir to paties pavadinimo Facebook paskyra sudomino daug žmonių, o projekto metu sukurtas studijų Lietuvoje sąlygas pristatantis vaizdo siužetas „Study in Lithuania“ ne tik sulaukė sėkmės socialiniuose tinkluose, bet ir buvo teigiamai įvertintas komunikacijos ekspertų.
Prie projekto viešinimo aktyviai prisidėjo ir Lietuvoje studijuojantys arba sėkmingai studijas čia baigę užsieniečiai. Dauguma jų savanoriškai ir entuziastingai dalijosi informacija apie studijas Lietuvoje su savo draugais, konsultavo tautiečius, besidominčius studijomis Lietuvoje. Šiems studentams buvo organizuojami renginiai „Tapk Lietuvos aukštojo mokslo ambasadoriumi“, sukurta virtuali studentų bendruomenė.
Į projekto viešinimą įsitraukė ne tik aukštojo mokslo institucijos, studentai, dėstytojai, bet ir Lietuvos diplomatinės atstovybės, konsulinės įstaigos, pasaulio lietuvių bendruomenės. Projekto rezultatų sėkmę nulėmė komunikacijos išradingumas ir tikslingumas, o suburtas bendradarbiavimo tinklas, kurio nariai, įsitraukę bei motyvuoti skleisti žinią ne tik apie savo instituciją, bet ir nacionalinį prekės ženklą „Study in Lithuania“, duoda naudos dar ir šiandien.
Pavyko atverti ir visuomenei pristatyti Lietuvos gamtos grožį
Valstybinė saugomų teritorijų tarnyba (VSTT), siūlydama lankytojams nuvykti į nacionalinius ir regioninius parkus, vykdė projektą „Pažink saugomas teritorijas“, kuris buvo pastebėtas ir apdovanotas už efektyviausią komunikaciją „Europos burių“ konkurse.
VSTT atstovė Diana Rakauskaitė sako, kad šis projektas ir jo viešinimas buvo orientuotas į plačią auditoriją, didžiųjų miestų gyventojus, taip pat – moksleivius. Miestų visuomeninio transporto paviljonuose iškabinti plakatai, vaikams leistos knygelės, taip pat – brošiūros, suvenyrai. Taip pat buvo intensyviai bendraujama ir su vietos bendruomenėmis, žmonėmis, gyvenančiais nacionaliniuose ir regioniniuose parkuose. Kai kurie vietiniai gyventojai net buvo netiesiogiai įsitraukę į projektą, darbavosi gamtos gidais ar kitaip bendravo su parkų lankytojais.
„Mūsų tarnyba kuruoja nacionalinius ir regioninius šalies parkus. Lietuvoje yra 5 nacionaliniai ir 30 regioninių parkų. Pasitelkėme Europos Sąjungos investicijas tam, kad šias teritorijas pritaikytume lankymui, su įdomiausiomis vietomis supažindintume jaunąją kartą, miesto gyventojus. Siekėme visiems ne tik atverti Lietuvos gamtos grožį, bet ir ugdyti pasididžiavimą, suvokti šių vietų išskirtinumą“, – sako D. Rakauskaitė.
Projekto viešinimo tikslas buvo supažindinti miestiečius su gamtos grožybėmis, o vietines bendruomenes – su vykdomu projektu, nuveiktais darbais.
„Viena iš projekto veiklų buvo efektyvus projekto rezultatų pristatymas – rengėme išvykas, susitikimus, vietinius žmones nuolat informuodavome apie tai, kas daroma, ką rengiamasi daryti. Tarkime, ant Šatrijos piliakalnio vyko renginys, skirtas vietos bendruomenei, taip pat – žurnalistams ir turizmo agentūroms. Norėjome, kad žmonės susipažintų su pokyčiais, žinotų, kas šalia jų yra daroma ir jau padaryta“, – pasakoja VSTT atstovė.