„Baigiame įgyvendinti E. pristatymo projektą, kuris svarbus visiems Lietuvos piliečiams, nes leidžia gauti ir siųsti dokumentus šimtams šalies organizacijų, įstaigų, institucijų bei fizinių asmenų. Vadinasi, kiekvienam prieinamos elektroninės paslaugos leidžia daugybę operacijų atlikti nuotoliniu būdu, nevarstant institucijų durų“, – sako susisiekimo ministras Rimantas Sinkevičius.
Norint pradėti naudotis sistema, tereikia portale
www.epristatymas.lt susikurti pašto dėžutę, kuri yra tarsi virtuali žmogaus namų pašto dėžutė – čia atkeliauja siunčiami dokumentai, įvairios pažymos, elektroniniai pranešimai ir t.t.
Pasak AB Lietuvos pašto generalinės direktorės Linos Minderienės, E. pristatymo paslauga šiuo metu naudojasi apie pustrečio šimto organizacijų, ir sistemos naudotojų skaičius nuolat auga. Ši paslauga pasižymi lankstumu, nes dokumentus E. pristatymo sistemoje galima siųsti net ir tiems asmenims, kurie nėra prisijungę prie E. pristatymo sistemos bei nėra aktyvavę savo e. dėžutės.
Per E. pristatymo sistemą išsiuntus dokumentą ja nesinaudojančiajam, sistemos operatorius atspausdins siunčiamus dokumentus, įdės juos į vokus ir išsiųs galutiniam gavėjui įprastu registruotu paštu.
Verslui, įvairioms priežiūros, teisėtvarkos ir kitoms institucijoms ši sistema ypač naudinga, nes leidžia sumažinti gavėjams nepristatytų laiškų skaičių.
E. pristatymo sistema kuriama vykdant projektą „Elektroninių pranešimų ir elektroninių dokumentų fiziniams ir juridiniams asmenims pristatymo sistemos sukūrimas“. E. pristatymo sistemos valdytoja yra Susisiekimo ministerija, projekto partneris – Lietuvos paštas, tvarkytojas – Informacinės visuomenės plėtros komitetas prie Susisiekimo ministerijos.
Projektas iš dalies finansuojamas Europos Sąjungos struktūrinio fondo lėšomis.