Šis verslas prasidėjo nuo oro uoste atidarytos kavinės „Juta Jazz Cafe“. Sėkmingai įsteigę ją generavome pajamas ir jas toliau investavome į verslą. Dabar oro uoste turime tris maitinimo vietas – „Juta Jazz Cafe“, „Heineken“ ir „Coffee Republic“ – kurias jungia „Juta jazz kava“ prekinis ženklas. Žinoma, tokiai verslo plėtrai įtakos turėjo ir palankios rinkos sąlygos, kurias sudarė garantuoti pajamas generavusių klientų srautai.
Kai akcininkai ir direktoriai įžvelgė, jog tai gera, įdomi ir kartu iššūkių pilna niša, buvo nuspręsta plėstis ir įmonės veiklą perkelti į Vilniaus senamiestį – taip ir gimė „Grey“ restoranas-baras. Jis užima beveik 900 kv. metrų plotą, vienu metu čia galima maitinti 200 žmonių – visa tai reiškia, jog turi būti pakankamas aptarnaujančiojo personalo kiekis, atitinkamas baras ir virtuvė. Viskam reikėjo didelių investicijų. Tuomet atsirado įvairūs finansavimo šaltiniai, tarp kurių INVEGA paskolos garantija ir dalinis palūkanų kompensavimas suvaidino svarbų vaidmenį.
Dabar dirbame su savo įgytu, taip vadinamu know-how, nuolat geriname maisto, aptarnavimo kokybę ir panašius veiklos aspektus. Ateityje, žinoma, turime ir plėtros viziją – norėtume įkurti ir mažesnes maitinimo įstaigas. „Didelė vieta“ yra puiku, bet ji reikalauja didelio rūpesčio. Kad galėtume nuolatos pritraukti klientus, privalome greitai reaguoti į rinkos pokyčius. Tai nereiškia, jog atmetame didesnius projektus, tačiau šiuo metu rinkoje aktualūs nedideli gero, greito ir kokybiško maisto, ir aptarnavimo restoranėliai ar mažos kavinės, siūlančios kažką savito, ir išskirtinio. Maistas turi būti paprastas ir skanus, o kaina turi atitikti kokybę. Klientas tikrai sumokės ir šiek tiek daugiau, jei tik kokybė patenkins lūkesčius.
Iš savo patirties galiu patarti vieną paprastą dalyką – dirbti ir kurti yra verta, o bijoti – tikrai ne. Svarbu turėti aiškią viziją, išanalizuoti rinką, išsigryninti idėją ir tuomet investuoti ar ieškoti investuotojų. Taip pat reikėtų aptarti savo viziją ir su kitais žmonėmis, kolegomis, draugais, atsižvelgti į jų pastabas bei patarimus.
Net ir nedidelės viešojo maitinimo vietos atidarymas dėl aukštų gamybos kaštų ir įrengimų kainuoja pakankamai daug, todėl atidarant restoraną ir ar investuojant į kitą verslo šaką labai svarbu turėti patirties ir tikėti tuo, ką darai.
Kavinių ir restoranų versle gelbsti aiški vizija ir išanalizuota rinka
2022 m. vasario 14 d.
/ UAB „Investicijų ir verslo garantijos“