Vasario 16 d. Lietuva Europos Komisijai pateikė paraišką dėl projekto „Rail Baltica“ finansavimo iš Europos infrastruktūros tinklų priemonės (EITP) fondo. Šio projekto darbams Lietuvos teritorijoje prašoma beveik 197 mln. Eur fondo lėšų, t. y. apie 85 proc. bendros projekto vertės, siekiančios 231 mln. Eur. Paraiška pateikta kartu su Latvija ir Estija per bendrai sukurtą įmonę „RB RAIL AS“.
„Sėkmingai parengta bendra paraiška įrodo, jog galime konstruktyviai dirbti su partneriais ir Europos Komisija. Tai bus itin svarbus postūmis europinės vėžės geležinkelio plėtrai ne tik mūsų, bet ir kaimyninėse šalyse“, – sakė susisiekimo ministras Rimantas Sinkevičius.
Atliekant paraiškoje numatytus darbus, „Rail Baltica“ ruože nuo Lietuvos ir Lenkijos valstybių sienos iki Kauno bus diegiama Europos geležinkelių signalizacijos ir valdymo sistema bei susijusios komunikacijų ir valdymo sistemos (vertė – 84,7 mln. Eur), bus įrengtas geležinkelio riedmenų ir priežiūros depas (6 mln. Eur), tęsiama siaurosios 1435 mm vėžės geležinkelio sankasos ir susijusios infrastruktūros plėtra nuo Kauno (Palemono) į šiaurę, nutiesiant apie 55 km sankasos (131 mln. Eur), taip pat vykdoma kita susijusi veikla – projekto įgyvendinimo priežiūra, viešinimas.
Estija paraiškoje numatė „Rail Baltica“ geležinkelio keleivių stoties Ulemiste jungčių plėtrą su Talino oro uostu ir jūrų uostu, kuriai ketina panaudoti apie 18 mln. Eur. Latvija pagal šią paraišką numato atlikti keletą galimybių studijų už maždaug 0,5 mln. Eur.
Europos Komisijos sprendimas dėl EITP fondo finansavimo skyrimo turėtų paaiškėti šių metų vasarą, kai jį patvirtins EITP komitetas.