Europa sieks vieningai skatinti dviračių transportą, kaip aplinkai draugišką transporto rūšį, keisti gyventojų judumo įpročius, kurti daugiau su šia transporto rūšimi susijusių darbo vietų. Tai numatyta Europos Sąjungos (ES) transporto ministrų deklaracijoje, kuriai pritarta Liuksemburge vykusiame neformaliame ministrų susitikime.
Deklaracijoje pateikiami pavyzdžiai, susiję su teigiama dviračio įtaka judumui, sveikatai ir ekonomikai. Taip pat pateikiamas veiksmų planas, kuriame siūloma integruoti dviračių transportą į bendrąją transporto politiką, sukurti ES dviračių transporto strategiją, didinti kelionių dalį dviračiais bendroje kelionių struktūroje.
Dokumente atkreipiamas dėmesys, kad pusė trumpesnių nei 5 km kelionių ES šalyse atliekama lengvaisiais automobiliais, nors galėtų būti vykstama dviračiais arba pėsčiomis.
Pabrėžiama, kad aktyvesnis važiavimas dviračiu turėtų teigiamos įtakos įvairių visuomenės grupių sveikatai. Pavyzdžiui, nustatyta, kad mokyklinio amžiaus vaikams tai padeda gerinti koncentraciją, darbuotojai, važiuojantys į darbą dviračiu, rečiau serga, be to, mažiau žmonių nukenčia eismo įvykiuose. Teigiama, kad jei kiekvienas suaugusysis kasdien bent 15 min. ilgiau važiuotų dviračiu ar vaikščiotų, tai mirčių, susijusių su nepakankamu fiziniu aktyvumu, sumažėtų bent 100 000 atvejų. Be to, kalbama apie netiesioginę naudą sveikatai net ir tiems, kurie nevažiuoja dviračiu, nes dėl dviračių populiarumo sumažėja transporto grūstys, tarša, triukšmas.
Įvertintas ir poveikis ekonomikai. Deklaracijoje teigiama, kad įvairi su dviračiais susijusi veikla padeda kurti darbo vietas, prisideda prie ES politikos tikslų įgyvendinimo, pavyzdžiui, darnaus judumo mieste planų diegimo, taršos mažinimo ir kt.
Šios deklaracijos siekiai suderinti su 2014 m. Paryžiaus deklaracija THE PEP (Pasaulio sveikatos organizacijos ir Jungtinių Tautų paneuropinė programa sveikam judumui skatinti), kurios veikloje dalyvauja mūsų šalies Susisiekimo, Aplinkos ir Sveikatos apsaugos ministerijos. Lietuva taip pat įgyvendina ES remiamą darnaus judumo mieste planų politiką ir siekia artėti prie ES vidurkio pagal važiavimo dviračiu dalį bendroje kelionių struktūroje (ES vidurkis – 5 proc., Lietuvos – iki 1 proc.).
Pažymėtina, kad dviračių naudojimas Lietuvoje sparčiai auga. Susisiekimo ministerijos vadovaujama nacionalinė Dviračių transporto komisija kasmet renka didįjį ir mažąjį „Dviračių miestus“, organizuoja diskusijas įvairiais opiais klausimais. Vilniuje nuo 2013 m. veikia dviračių dalinimosi sistema „Cyclo City“, miestai, rengdami judumo planų įgyvendinimo priemones, planuoja tokių sistemų plėtrą, Bike&Ride sistemos diegimą, dviračių takų ir juostų plėtrą. Šiai veiklai numatoma panaudoti ir ES fondų investicijas.