Priemonė – ir verslui, ir kūrėjams
Jo nuomone, dabar yra pats geriausias laikas įmonėms investuoti į save, bet prieiga prie finansinių išteklių daugeliui ribota.
„Kas dabar gali pasitikėti pandemijos įtaką patyrusiomis įmonėmis iš kredito ar finansinių institucijų ir duodant kreditą prisiimti riziką? Todėl čia tas laikas, kur įžengia viešasis sektorius, valstybė, kurie prisiima riziką, siūlo įmonėms pagerinti produktyvumo rodiklius ir savo prekių ar paslaugų kokybę“, – teigia LVPA ekspertas.
A.Burinskas įsitikinęs, kad būtent šios investicijos gali padidinti įmonės konkurencingumą vidaus ir tarptautinėse rinkose, o kitiems, tokios finansinės injekcijos, padeda išgyventi pandemijos sąlygomis.
Iki rugpjūčio 31 dienos labai mažos, mažos ir vidutinės įmonės kviečiamos teikti paraiškas naujai priemonei „Kūrybiniai čekiai COVID-19“, kuri skirta padėti verslui įsigyti paslaugas iš kūrybinių ir kultūrinių industrijų sektoriaus.
Pagrindinis priemonės tikslas – paskatinti įmones investuoti į originalių netechnologinių produktų sprendimų sukūrimo paslaugas, kurti bei diegti dizaino ir rinkodaros inovacijas.
Didžiausia galima finansavimo suma – 70 tūkst. eurų, mažiausia – 20 tūkst. eurų. Gauta subsidija galima padengti iki 75 proc. visų išlaidų.
„Ši priemonė yra dvejopos paskirties – ji skirta tam, kad paremtų kūrybinių ir kultūrinių industrijų sektorių bei ten dirbančius subjektus ir tuo pačiu padėtų įmonėms, kuriant ir diegiant dizaino bei rinkodaros inovacijas. Iš tiesų, nors pareiškėjais gali būti tik juridiniai asmenys, teikiant paraišką ir pateikus dokumentus pagrindžiančius išlaidas, jos gali būti patiriamos ir iš fizinių asmenų dirbančių kultūriniame ir kūrybiniame sektoriuje ar net toje pačioje įmonėje. Paprastai tariant – šia priemone tiesiogiai remiamos įmonės gaunančios negrąžinamą subsidiją ir netiesiogiai remiami asmenys, dirbantys kūrybiniame ir kultūriniame sektoriuje“, – detaliai pasakojo A.Burinskas.
Pasiruošę atsakyti į klausimus
Diskusijoje dalyvavusi VšĮ „Ateities visuomenės instituto“ direktorė Erika Godlevska pridūrė, kad vienas iš šios priemonės tikslų, padėti verslui integruotis su kūrybinių ir kultūrinių industrijų atstovais kuriant inovatyvius sprendimus.
„Tai gali būti teksto rašymas, vertimas, fotografavimas, muzikos sukūrimas, animacija... Visiems akivaizdu, kad dabartinėje skaitmeninėje erdvėje svarbu inovatyviai išsiskirti ir konkuruoti originaliomis idėjomis“, – pastebėjo E.Godlevska.
LVPA parengė mokymus, kuriuose dalyvavo beveik 250 susidomėjusių asmenų. Nuotolinio seminaro metu apie dizaino integralumą papasakojo ekspertas Algirdas Orantas, pačią priemonę „Kūrybiniai čekiai COVID-19“ detaliai ir visapusiškai pristatė Verslo tvarumo projektų skyriaus vedėjos pavaduotoja Monika Kemežytė-Vaitiekūnienė, o valstybės pagalbos reikalavimų subtilybes narstė Projektų vystymo ir vertinimo skyriaus vyresnioji ekspertė Rasa Mockutė.
Visa šių seminarų informacija yra pateikta tinklalapyje www.lvpa.lt, o LVPA specialistai pasiruošę atsakyti į visus pareiškėjams kylančius klausimus.
„Kadangi ši priemonė itin populiari, tikimės didelio pareiškėjų skaičiaus, todėl labai svarbu rūpestingai parengti dokumentus, kad kiltų mažiau klausimų vertinant paraiškas ir sprendžiant, kuriems pareiškėjams bus suteikta subsidija“, – patarė A.Burinskas.
Video siužetą galima peržiūrėti Lrytas.tv.