Gamybos skaitmeninimas atvėrė naują nišą
ES investicijų projektą, kurio metu buvo diegiamos skaitmeninės technologijos, „Ad markers“ įgyvendino metais greičiau nei planavo. Šiam projektui buvo skirtas maksimalus 1 mln. Eur siekiantis ES investicijų finansavimas pagal Lietuvos verslo paramos agentūros (LVPA) administruojamą priemonę „Pramonės skaitmeninimas LT“. Įmonės direktorius G. Ziberkas sako, kad projektas, kurio metu įsigyta „Scodix“ skaitmeninio folijavimo, dalinio lakavimo ir „Kama“ iškirtimo įranga, leido supaprastinti ir pagreitinti gamybinius spaustuvės procesus. Pavyzdžiui, atsisakyti spaudos ar folijavimo klišių. Naujieji įrengimai leidžia sutaupyti darbo kaštų ir pasiekti didžiulį gamybos greitį.
Šiuo metu spaustuvė daugiausiai gamina žemos migracijos etiketes, skirtas maisto pramonei, taip pat dėžutes ir įvairias kartonines pakuotes privatiems prekių ženklams Lietuvoje, Vokietijoje, Prancūzijoje, Anglijoje ir Skandinavijos šalyse.
„Sakykime, nedidelė parfumerijos įmonė nori savo kvepalų dėžutę papuošti išskirtiniu tūriniu logotipu. Anksčiau mums būtų reikėję užsakyti folijavimo klišę, kurią greičiausiai galima pagaminti per tris darbo dienas. Dabar turime įrengimus, kuriems tokių klišių nebereikia. Užtenka iš kliento gauti skaitmeninį maketą, kuris perkeliamas į skaitmeninio folijavimo ir lakavimo įrengimą. Folija arba dalinis lakas skaitmeniniu būdu atspausdinamas ant gaminio. Vietoje keturių dienų darbas užtrunka keturias minutes. O gaminį, kurio anksčiau klientui būtų reikėję laukti dvi savaites, dabar galime pagaminti per penkias darbo dienas“, – paaiškina G. Ziberkas.
Skaitmeninė įranga leido spaustuvei žengti į naują nišą – vykdyti nedidelius užsakymus. Todėl „Ad markers“ klientų gretose išaugo nedidelių privataus prekės ženklo gamintojų. Anot G. Ziberko, ir anksčiau būdavo galima imtis gaminti du šimtus dėžučių padengiant jas folija ar laku, tačiau gamybos kaštai būdavo pernelyg dideli, o galutinė produkto kaina nekonkurencinga. Įsigyta skaitmeninio folijavimo įranga tiksliai apskaičiuoja reikalingas medžiagas ir jų nešvaisto. Lakas purškiamas ir folija dengiama mikronų tikslumu. Tokios galimybės dabar lemia patrauklesnę paslaugų kainą klientams.
Orientuojasi ir į ekoinovacijų technologijas
Įdiegusi skaitmeninius įrengimus, „Ad markers“ jau pradėjo naują ES investicijų projektą pagal LVPA administruojamą priemonę „Eco-inovacijos LT+“. Projektas, kurio vertė 3,5 mln. Eur, o iš jų 1,5 mln. Eur sudaro ES finansavimas, skirtas diegti naują ekoinovacijų įrangą. Tai leis įmonei plėsti produktų asortimentą, į gamybą įtraukti vienkartinius popierinius puodelius.
„Pakuotės, naudojamos maistui, yra viena iš mūsų prioritetinių gamybos sričių. Jau dabar gamyboje naudojame tik kontaktui su maisto produktais sertifikuotas žaliavas ir galime gaminti produktus, turinčius tiesioginį kontaktą su maistu. Naujas projektas ir jau atkeliaujanti įranga yra skirta tam, kad padėtų mums toliau stiprinti pasirinktą „maistui saugūs produktai“ kryptį “, – pasakoja G. Ziberkas.
Europos Sąjungos Tarybos sprendimu, nuo šių metų rinkoje nebeliks tam tikrų plastikinių gaminių, kuriuos galima pakeisti alternatyviomis medžiagomis. G. Ziberkas sako, kad įgyvendinant projektą, perkant naują įrangą yra atsižvelgiama į tai, jog bus įgyvendinta ES direktyva dėl vienkartinių plastikinių gaminių poveikio aplinkai. Spaustuvės gaminami popieriniai puodeliai bus 100 proc. perdirbami.
„Skaitmeninės spaudos mašinos „Xeikon“ ir pospaudiminių darbų įrengimai „Scodix“ ir „Kama“ apskritai padeda spaustuvėje sumažinti atliekų kiekį iki minimalaus. Naudojant standartinę spaudos įrangą reikia atlikti dažų sekcijų, spaudos įrankių plovimo darbus, todėl susidaro įvairios atliekos. Dabar spausdiname sausais dažais ir nors negalime sakyti, kad gaminame 100 proc. be atliekų, tačiau tikrai gaminame gerokai švariau“, – akcentuoja „Ad markers“ direktorius.
Įgyvendinti didelius ES investicijų projektus mažai įmonei, G. Ziberko teigimu, padeda tikslus žinojimas, ko trūksta klientams ir tvirtai užmegztas ryšys su tiekėjais. Įmonė imasi projektų, kurių metu gali įsigyti ne tik universalią, bet technologiškai naujausią rinkoje esančią įrangą.
„Daug konsultuojamės su tiekėjais, jie, beje, ir apmoko mus, padeda įgyti darbui reikalingas naujas kompetencijas. Projekto įgyvendinimo metu daugybę kartų kreipėmės į LVPA pranešti apie iškilusius nenumatytus pokyčius, pasitarti ir sulaukdavome žmogiško požiūrio, rasdavome sprendimą. Iki šiol tokia strategija padeda mums įgyvendinti ES investicinius projektus“, – teigia G. Ziberkas.