BDAR

Jūsų asmens duomenų valdymas.

Siekdami užtikrinti geriausią Jūsų naršymo patirtį, šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. cookies). Naršydami toliau patvirtinsite savo sutikimą naudoti slapukus. Savo sutikimą bet kada galėsite atšaukti pakeisdami interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus.

Slapukų politika Privatumo politika

 


Spausdinti RSS

Naujienos

Vienas lauke - ne karys arba kodėl verta jungtis į klasterius

2018 m. gruodžio 31 d. / Inovacijų agentūra (LVPA)
Rodoma:

Lietuvoje klasterizacijos procesai įmonėse aktyviai plėtojosi jau nuo 2010 m., kuomet atsirado galimybės pasinaudoti specialiai tam skirtoms Europos Sąjungos struktūrinių fondų  finansavimo priemonėms. 2016 m. buvo paskelbtas kvietimas teikti paraiškas ir aktyvinti klasterių veiklą „Verslo Klasteris LT“, kuriuo buvo siekiama paskatinti labai mažų, mažų ir vidutinių įmonių, nutarusių veikti kartu, grupes įsitraukti į tarptautines tinklų grandines, siekiant rasti savo produkcijai naujas eksporto rinkas.

Lietuvos verslo paramos agentūra (LVPA) pastebi, jog šis kvietimas sulaukė didelio dėmesio iš Lietuvoje veikiančių įmonių, kurios iki šiol eksportuoja į užsienio šalis. 

Vilniaus prekybos, pramonės ir amatų rūmai (VPPAR) gavę 307,5 tūkst. Europos regioninės plėtros fondo investicijų, dar 2016 m. lapkritį pradėjo vykdyti projektą „Mados ir dizaino klasterio eksporto plėtra“. Šis klasteris vienija VPPAR priklausančias tekstilės, mados ir dizaino bei vadinamo HoReCa (kom.: tai viešbučių, restoranų ir kavinių sektorius, dar kitaip hospitality sectorius) sektoriaus įmonės.

Įgyvendindami šį projektą VPPAR ieško naujų eksporto rinkų klasterio nariams bei siekia bendros klasteriui priklausančių įmonių gerovės. Projekto metu buvo sukurta nauja eksporto klasterio eksporto strategija ir prekės ženklas, skirtas bendroms paslaugoms, o ateityje ir bendroms gaminių strategijoms. Klasteryje veikia ne tik Lietuvos, bet Latvijos įmonės, todėl įmonės nusprendė bendrai kuriamą prekės ženklą pavadinti „We are Baltic“. Prie prekės ženklo ir visų rinkodaros priemonių sukurių prisidėjo žinoma prekės ženklų ir mados ekspertė, konsultantė Victorias Dias, dirbanti su pasaulinio lygio prekės penklais. Victoria Dias klasteriui atliko ir Japonijos bei Prancūzijos rinkos tyrimus, kurie padėjo klasterio nariams apsispręsti koncentruotis į HoReCa sektorių, kaip labiausiai perspektyvų.

„Per šiuos metus nuveikėme iš ties daug: rinkos tyrimai, bendros kelionės į tikslines šalis, bendro prekės ženklo kūrimas – visa tai davė labai daug inspiracijos ir supratimo ko norime ir kur judame. Drąsiai galiu teigti, jog tik šio projekto dėka klasterio įmonės išties patikėjo, jog kartu jos gali žymiai daugiau. Jei pradžioje ir buvo abejonių, tai dabar visi yra labai užsidegę ir motyvuoti eiti toliau. Kitų metų kovo mėnesį kartu planuojame vykti tarptautinę parodą Vokietijoje, kur pirmą kartą dalyvausime kaip klasteris ir pristatysime savo prekės ženklą“ teigia Vilniaus prekybos, pramonės ir amatų rūmų investicijų plėtros vadovė, klasterio fasilitatorė Aistė Litvinaitė – Jablonskienė.

Tikimasi, kad baigus įgyvendinti projektą, klasteriui priklausančios įmonės pereis prie didesnės pridėtinės vertės paslaugų bei gamybos, sukurs naujus gaminius, skirtus pasaulinėms rinkoms, ir taip prisidės prie Lietuvos eksporto plėtros strategiją įgyvendinimo.

Naujas priemonės „Verslo klasteris LT“ kvietimas paskelbtas gruodžio 14 d., daugiau informacijos - čia.

 

Daugiau informacijos:
LVPA Komunikacijos skyrius
El.p.: komunikacija@lvpa.lt
Tel. nr: (8 5) 2034866

Raktažodžiai: Verslo klasteriai

Susiję įrašai