„Mąstymo gebėjimų vertinimo pradiniame ir pagrindiniame ugdymo koncentre programa“
Vykdytojas | Nacionalinė švietimo agentūra |
Produkto sritis | Švietimas ir mokslas |
Produkto rūšys | Metodijos, metodinės rekomendacijos |
Mąstymo gebėjimų vertinimo pradiniame ir pagrindiniame ugdymo koncentre programa skirta 3-10 klasių mąstymo gebėjimų vertinimui. Joje pateikiama mąstymo gebėjimų vertinimo konstrukto modelis, pasiekimų lygiai, vertinimo įrankių charakteristikos, pasiekimų lygius iliustruojančios užduotys ir jų atsakymai. Konstrukte išskirti aukštesnieji mąstymo, būtent kritinio mąstymo ir problemų sprendimo, gebėjimai. Kritinis mąstymas apibrėžiamas kaip klausimų kėlimas ir atsakymų į juos paieška siekiant įvertinti idėjas bei sprendimus. Problemų sprendimas apibrėžiamas kaip procesas, kurio metu ieškoma atsakymų į sudėtingus klausimus. Kritinis mąstymas ir problemų sprendimas yra bendrieji gebėjimai, kurie gali būti pritaikyti įvairiose srityse, todėl juos galima ir reikia ugdyti kiekvienoje disciplinoje. Aprašyti šie kritinio mąstymo gebėjimai: pagrindinės idėjos identifikavimas, išvadų darymas, hipotezių formulavimas, prasminių ryšių identifikavimas, įrodymų paieška, įrodymų pasvėrimas, kritinis informacijos ir šaltinių vertinimas ir problemų sprendimo gebėjimai: tinkamų duomenų radimas, duomenų pertvarkymas, sprendinių radimas, strategijų radimas, dėsningumų radimas, erdvinis mąstymas, darbas su modeliais, būtinų ir pakankamų duomenų identifikavimas.
Sukurti produktai perduoti ugdymo turinio atnaujinimo grupei, kuri juos panaudos integruodama į bendrąsias programas. Minėtos programos bus skelbiamos 2022 m., pradėtos įgyvendinti - 2023 m.
Informaciją suteiks Gitana Notrimaitė-Muzikevičienė: