Metodinės gairės „Modernios technologijos švietimui“
Vykdytojas | Vilniaus Gedimino technikos universiteto inžinerijos licėjus |
Produkto sritis | Švietimas ir mokslas |
Produkto rūšys | Metodijos, metodinės rekomendacijos |
Vilniaus Gedimino technikos universiteto inžinerijos licėjaus specialistai kartu su VGTU konsultantais parengė metodines gaires „Modernios technologijos švietimui“, kurių paskirtis yra įgalinti pradinio ugdymo mokytojus į formalųjį ir neformalųjį ugdymo procesą integruoti STEAM srities disciplinas atskleidžiant jų sąsajas su kitų dėstomų dalykų turiniu bei atrasti naujų modernių būdų ir įrankių, leidžiančių mokymą organizuoti pasitelkiant išmaniąsias priemones bei technologijas.
Šios metodinės gairės apima platų spektrą STEAM srities metodologijos: aptariami teoriniai šios krypties aspektai, pateikiamos pagrindinės sąvokos bei terminologija, STEAM aktualumas ir integravimo galimybės, ugdymo proceso kokybei gerinti rekomenduojamos išmaniosios priemonės ir įrankiai, dalijamasi konkrečių pamokų planais-gairėmis.
Gairėse atskleidžiama, su kokiais iššūkiais ir sunkumais susiduriama apmąstant STEAM situaciją XXI amžiaus Lietuvos švietimo sistemoje - mėginant pažvelgti į mokomąjį turinį iš tarpdisciplininės integracijos perspektyvų ir siekiant įgyvendinti šį uždavinį konkrečiame ugdymo procese. Norėdami išugdyti vis labiau modernėjančiame pasaulyje emociškai ir intelektualiai patogiai besijaučiantį ir inovatyviai mąstantį jauną žmogų, pirmiausia turime pasirūpinti jo ugdytoju - jo kompetencijų augimu, motyvacijos ir kūrybiškumo skatinimu, mokymo priemonių ir metodų atnaujinimu, aiškesnių ugdymo turinio gairių apibrėžimu. Atsižvelgiant į aptartuosius ugdymo proceso faktorius ir aktualijas, šia metodine priemone siekta padėti ugdymo proceso dalyviams aktyviau ir sėkmingiau integruoti STEAM paradigmą į mokyklų mokomąsias programas ir ugdymo turinį, todėl ypatingas dėmesys skirtas ne tik STEAM disciplinų analizei ir jų sąsajoms, bet ir konkrečių pamokų pavyzdžių bei išmaniųjų įrankių vizualizavimui ir panaudojimo galimybių pamokose pagrindimui.
Tikimasi, kad parengtos metodinės gairės turės išliekamąją reikšmę ir ja galės naudotis ir kiti specialistai.