BDAR

Jūsų asmens duomenų valdymas.

Siekdami užtikrinti geriausią Jūsų naršymo patirtį, šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. cookies). Naršydami toliau patvirtinsite savo sutikimą naudoti slapukus. Savo sutikimą bet kada galėsite atšaukti pakeisdami interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus.

Slapukų politika Privatumo politika

 


Spausdinti

Rezultatai ir statistika

Projekto 09.3.3-LMT-K-712-02-0066 "Šiuolaikiniai įrenginiai algoritminio mąstymo ugdymui pagrindinėje mokykloje" įgyvendinimo metu sukurta produkcija

Vykdytojas Vilniaus universitetas
Produkto sritis Švietimas ir mokslas
Produkto rūšys Tyrimai, studijos

Projekto vykdytojų teigimu, programuotojų paklausa visame pasaulyje vis auga. Tačiau programuotojo kelią pasirenka mažai besimokančiųjų. Todėl reikia skatinti susidomėjimą IT bei šios srities žinių svarbos supratimą bendrojo ugdymo mokyklose. Tačiau svarbu yra didinti ne tik IT besirenkančiųjų skaičių, o ir sėkmingai baigiančiųjų skaičių. Programavimas yra sudėtingas intelektinis procesas, kuris turi būti besimokančiajam pateikiamas paprastai ir patraukliai, tokiu būdu sudominant besimokančiuosius. Siekiant išspręsti kokio pobūdžio problemas siūloma naudoti vieną iš konstrukcionizmo mokymo teorijos metodų - problemomis grįstą mokymąsi bei informatinio mąstymo (IM) teoriją. IM turi būti privalomas visose mokyklose, nes jis padeda susipažinti su programavimu ir paskatinti susidomėjimą informatikos mokslu bei sumaniai naudotis šiuolaikinėmis technologijomis. Taigi mokymosi procesas pagerėja tobulinant sąlygas, kuriose besimokantieji galėtų konstruoti. Pasaulio objektų konstravimui puikiai tinka šiuolaikiniai ir išmanieji įrenginiai, o problemos formulavimui tinka šiuolaikiška išmaniųjų įrenginių panaudojimo gyvenime tematika (pvz., išmanieji namai, daiktų internetas). Taigi, siekiant programavimą padaryti patrauklų, mokymosi turinį reikia sudaryti atsižvelgus į paminėtų teorijų principus. Todėl projekto tikslas  – mokomosios medžiagos ciklo informatiniam mąstymui ugdyti sudarymas ir jo integravimo į pagrindinės mokyklos mokymosi turinį veiksmingumo tyrimas. Spręstas mokomosios medžiagos informatiniam mąstymui ugdyti integravimas į mokymosi turinį efektyviam programavimo mokymuisi uždavinys. Sudarytas mokomosios medžiagos ciklas IM ugdyti, bei atliktas eksperimentinis mokomosios medžiagos ciklo IM ugdyti integravimo į pagrindinės mokyklos mokymosi turinį veiksmingumo tyrimas.

Projekto įgyvendinimo metu pasiekti tyrimų rezultatai skelbiami mokslinėje produkcijoje.

Mokslo straipsniai:

  1. A. Juškevičienė, V. Dagienė. Computational Thinking Relationship with Digital Competence. (Informatics in Education. Volume 17, Issue 2 (2018), pp. 265–284.).
  2. A. Juškevičienė. STEAM teacher for a day: a case study of teachers’ perspectives on computational thinking. (Informatics in Education. Volume 19, Issue 1 (2020), pp. 33–50.).
  3. A. Juškevičienė. Developing Algorithmic Thinking through Computational Making. Studies in Computational Intelligence. (In: Dzemyda G., Bernatavičienė J., Kacprzyk J. (eds) Data Science: New Issues, Challenges and Applications. Studies in Computational Intelligence, vol 869. Springer, Cham.).
  4. A. Juškevičienė. Teaching content development for Computational thinking skills implementation. (ICERI2019 Proceedings. Pages: 1364-1372. Publication year: 2019.).

Metodinė medžiaga:

Anita Juškevičienė. Konstravimas ir programavimas naudojant „ARDUINO“ informatinio mąstymo ugdymo link. Metodinė mokomoji medžiaga. 2019 m. (rengiama).