BDAR

Jūsų asmens duomenų valdymas.

Siekdami užtikrinti geriausią Jūsų naršymo patirtį, šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. cookies). Naršydami toliau patvirtinsite savo sutikimą naudoti slapukus. Savo sutikimą bet kada galėsite atšaukti pakeisdami interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus.

Slapukų politika Privatumo politika

 


Spausdinti

Rezultatai ir statistika

Projekto 09.3.3-LMT-K-712-02-0156 "Jaunuolių finansinių gebėjimų raidos mechanizmai (DEFINE)" įgyvendinimo metu sukurta produkcija

Vykdytojas Mykolo Romerio universitetas
Produkto sritis Švietimas ir mokslas
Produkto rūšys Tyrimai, studijos

Projekto vykdytojų teigimu, vienas svarbiausių veiksnių prisidedančių prie greitesnio jaunuolio tapsmo savarankišku yra gebėjimas tvarkytis su asmeninėmis pajamomis, arba kitaip – finansiniai gebėjimai. Finansiniai yra tyrinėjami ilgai, tačiau yra mažai žinoma apie jų raidą ir raidos mechanizmus, t. y., kaip šie gebėjimai keičiasi, kokios šių gebėjimų raidos trajektorijos jaunystėje ir kokie veiksniai numato jų kaitą. Tai sietina su tuo, kad raidos tyrėjai šiuo konstruktu susidomėjo tik nesenai. Taip pat pastebima, kad psichologiniai finansinių gebėjimų aspektai, taip pat yra svarbūs tinkamai finansinei elgsenai formuotis, tačiau apie jų raidos mechanizmus taip pat yra žinoma mažai. Galiausiai, ypač mažai tyrimų, nagrinėjančių jaunuolių finansinius gebėjimus yra atlikta Lietuvoje ir kitose rytų Europos valstybėse, kur finansinio raštingumo lygis šalyje yra gerokai žemesnis nei OECD šalių vidurkis. Šiuo projektu kaip tik ir siekiama praplėsti žinias apie jaunuolių finansinius gebėjimus. DEFINE projekto tikslas – atskleisti jaunuolių finansinių gebėjimų raidos ypatumus ir šeimos finansinės socializacijos veiksnius.

Projekto įgyvendinimo metu pasiekti tyrimų rezultatai skelbiami mokslinėje produkcijoje.

Mokslo straipsniai:

  1. Vosylis, R., Žukauskienė, R., Crocetti, E. (2020). Linking identity processes to spending self-control capacities in emerging adulthood: The mediating role of self-regulatory identity functions. (Emerging Adulthood, 8, 404-41).
  2. Vosylis, R., Erentaitė, R. (2020). Linking family financial socialization with financial capabilities: Which dimensions matter most for financial identity, behaviors, and anxiety? (Emerging adulthood, 8, 464-475.).
  3. Vosylis, R., Klimstra, T. (2020). How does financial life shape emerging adulthood? Short-term longitudinal associations between emerging adulthood features, financial behaviors, and financial well-being. (Emerging Adulthood, March 10, 2020).
  4. Sorgente, A., Vosylis, R., Lanz, M., Serido, J., Shim, S. (2020). The Financial Identity Scale (FIS): A multinational validation and measurement invariance study among emerging adults. (International Journal of Behavioral Development, 44, 565-574).

Konferencijos pranešimo tezės:

Vosylis, R. (2019). Links between purposeful parental financial socialization practices and financial identity in emerging adulthood. (Society for Study of Emerging Adulthood Thematic Conference on Self and Identity in Emerging Adulthood“ Babeš-Bolyai universitetas, Klužas-Napoka, Rumunija Vosylis, R. (2019)).

Moksliniai pranešimai:

  1. Vosylis, R., Sorgente, A. (2019). A dual-cycle approach to financial identity: Can the threedimensional model be used to study the processes of identity formation in the domain of personal finances? (26th ISRI annual conference, May 13 – 15, 2019  Naples, Italy).
  2. Vosylis, R. (2019). How parental SES and financial life shapes emerging adulthood? Short-term longitudinal associations between emerging adulthood features, positive and negative financial behaviors, and financial wellbeing in Lithuanian college freshmen. (The 9th Conference on Emerging Adulthood. October 10, 2019 - October 12, 2019, Toronto, Canada).

Mokslo populiarinimo straipsniai:

Dilema studentų tėvams: kiek finansiškai remti studijuojantį vaiką? (www.bernardinai.lt. 2019-12-16; www.vaikodiena.lt. 2019-12-17; www.kurstoti.lt. 2019-12-17).