Rekomendacijos dėl reguliavimo naštos ūkio subjektams mažinimo savivaldybėse
Vykdytojas | Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministerija |
Produkto sritis | Kita |
Produkto rūšys | Metodijos, metodinės rekomendacijos |
Remiantis 5 (penkių) atrinktų savivaldybių (Vilniaus miesto, Kauno miesto, Klaipėdos rajono, Druskininkų bei Visagino) administracinės ir kitos reguliavimo naštos savivaldybėse vertinimo ataskaitomis ir reguliavimo naštos ūkio subjektams mažinimo pasiūlymais, parengtos Rekomendacijos dėl reguliavimo naštos ūkio subjektams mažinimo savivaldybėse. Rekomendacijose išdėstyta reguliavimo naštos mažinimo ūkio subjektams savivaldybėse problematika, apžvelgta aktuali susijusi praktika, pateikiamos metodinės rekomendacijos ir geros patirties pavyzdžiai, tinkantys visoms savivaldybėms.
Rekomendacijas sudaro dvi pagrindinės dalys. Pirmojoje išdėstoma problematika, pagrįsta minėtose penkiose savivaldybėse atliktu vertinimu. Antrojoje dalyje pateikiamos rekomendacijos visoms savivaldybėms, susijusios su administracinės naštos mažinimo bei kitos reguliavimo naštos mažinimo (kur taikytina) priemonių planavimu strateginiuose veiklos planuose, jų įgyvendinimu ir įgyvendinimo stebėsena.
Planuojant administracinės naštos ir (ar) kitos reguliavimo naštos mažinimo priemones, būtina nustatyti priemonių rodiklius kiekybine išraiška. Rekomendacijose pateikiami administracinės naštos ir kitos reguliavimo naštos pokyčio vertinimo pavyzdžiai, kurie padės savivaldybių darbuotojams ne tik identifikuoti atvejus, kuomet galima sumažinti ūkio subjektams tenkančią reguliavimo naštą, bet ir matyti, kaip ji yra įvertinama pinigine išraiška. Minėti pavyzdžiai leidžia susieti administracinės naštos mažinimo priemones su savivaldybės teikiamomis administracinėmis ir viešosiomis paslaugomis bei nustatyti kiekybinius ir lengvai pamatuojamus priemonių įgyvendinimo rodiklius, susietus su savivaldybės teikiamomis paslaugomis ir šių paslaugų kokybės įvertinimu.
Rekomendacijų taikymas savivaldybėse palengvina ne tik administracinę arba reguliavimo naštą ūkio subjektams, bet ir sumažina perteklinius veiksmus savivaldybių administracijos ar savivaldybių institucijų ir įstaigų darbuotojams, pvz., nebereikia tikrinti pridedamų dokumentų, iš naujo derinti projektų, tikrinti, ar tikrai įgyvendinamas reikalavimas, kurio pati savivaldybė neturi teisės ar galimybių kontroliuoti, gali greičiau priimti administracinį sprendimą ir pan.