BDAR

Jūsų asmens duomenų valdymas.

Siekdami užtikrinti geriausią Jūsų naršymo patirtį, šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. cookies). Naršydami toliau patvirtinsite savo sutikimą naudoti slapukus. Savo sutikimą bet kada galėsite atšaukti pakeisdami interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus.

Slapukų politika Privatumo politika

 


Spausdinti

Rezultatai ir statistika

Švietimo politikos analizė „Ugdymo turinio kūrimas mokyklos lygmeniu: galimybės ir iššūkiai“

Vykdytojas Nacionalinė švietimo agentūra
Produkto sritis Švietimas ir mokslas
Produkto rūšys Leidiniai

Nacionalinis projektas „Lyderių laikas“ jau daugiau kaip 10 metų skleidžia švietimo lyderystės idėjas Lietuvoje, skatindamas Lietuvos švietimo bendruomenės narius drąsiau imtis ugdymo tobulinimo iniciatyvų klasės, mokyklos, savivaldybės ir nacionaliniu lygmenimis.

Šiuo metu Lietuvoje yra prasidėję ugdymo turinio atnaujinimo darbai, atveriantys naujas galimybes lyderystei – savarankiškai ugdymo turinio kūrybai, kviečiančiai mokyklas ir mokytojus priimti savarankiškus ugdymo turinio formavimo sprendimus (Bendrųjų programų atnaujinimo gairės, 2019).

Atsiliepiant į šį kvietimą, kyla daug klausimų: kaip suprantame mokyklos lygmens ugdymo turinį? koks jo santykis su nacionalinėmis ugdymo programomis? kodėl reikia savarankiškai kuriamo ugdymo turinio, ką tai duoda mokiniams? kokias jau turime sėkmingas patirtis, iš kurių būtų galima pasimokyti? Toks kvietimas mokytojams ir mokykloms nėra naujas – mokykla laikoma pagrindiniu ugdymo turinio kūrimo subjektu jau nuo 1992 m. Lietuvos švietimo koncepcijos laikų, tačiau kyla klausimas, kaip ši idėja buvo įgyvendinta, kaip Lietuvos mokyklos ir mokytojai buvo skatinami laisvai interpretuoti bendrąsias programas ir kurti savo unikalų turinį, kiek dabar esame tam pasiruošę.

Norint padėti tvirtesnius konceptualius pagrindus šiems darbams, sutelkus nacionalinio projekto „Lyderių laikas 3“, ŠMSM ir NŠA pajėgas bei išteklius, gimė dr. Ramutės Bruzgelevičienės parengtas leidinys – medžiaga diskusijoms „Ugdymo turinio kūrimas mokyklos lygmeniu: galimybės ir iššūkiai“. Leidinyje pristatomi įvairūs požiūriai į ugdymo turinio kūrimą mokyklų lygmeniu, grįsti skirtingomis ugdymo turinio sampratomis, tai siejant su mokyklų autonomijos problematika, pateikiama Lietuvos ugdymo turinio politikos apžvalga, aiškinamasi, kaip turėtų keistis mokyklų vadyba, kultūra ir mokytojų profesinis kapitalas. Svarbi leidinio dalis išsami mokyklų ir savivaldybių patirčių savarankiškai kuriant ugdymo turinį analizė.

Šio leidinio paskirtis ne tik pateikti svarių įžvalgų, bet ir kelti klausimus bei kviesti diskusijai dar vis einant ieškojimų keliu, kad mokyklos ir mokytojai pasinaudotų naujomis galimybėmis kurti unikalias mokymosi patirtis savo mokiniams. Pasak Ramutės Bruzgelevičienės, dar turime dėl daug ko apsispręsti, pavyzdžiui: „kokius ugdymo turinio kūrimo mokyklos lygmeniu variantus rinksimės ir kodėl? ką laikysime pagrindiniais ugdymo turinio kūrimo mokyklos lygmeniu subjektais ir kodėl? kuo mokyklai gali būti vertinga sprendimų dėl ugdymo turinio autonomija? kaip kurdama ugdymo turinį mokykla galėtų keisti savo kultūrą?“. Tai tik keli autorės keliami klausimai, skatinantys nuodugnesnes diskusijas. Kviečiame diskutuoti ir tikimės, kad R. Bruzgelevičienės parengtas leidinys padės tvirtus susikalbėjimo ir supratimo pagrindus.