BDAR

Jūsų asmens duomenų valdymas.

Siekdami užtikrinti geriausią Jūsų naršymo patirtį, šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. cookies). Naršydami toliau patvirtinsite savo sutikimą naudoti slapukus. Savo sutikimą bet kada galėsite atšaukti pakeisdami interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus.

Slapukų politika Privatumo politika

 


Spausdinti

Rezultatai ir statistika

Teisinio reguliavimo tinkamumo patikros gamybinių projektų vystymo srityje ir reguliavimo naštos ūkio subjektams vertinimo ataskaita

Vykdytojas Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministerija
Produkto sritis Kita
Produkto rūšys Tyrimai, studijos

Teisinio reguliavimo tinkamumo patikros gamybinių projektų vystymo srityje ir reguliavimo naštos ūkio subjektams vertinimo ataskaitoje pateikti atliktos patikros gamybinių projektų vystymo srityje rezultatai. Gamybinių projektų vystymo sritis suprantama kaip gamybinių įmonių procesai, apimantys teisės aktuose nustatytus reikalavimus, susijusius su žemės sklypo įsigijimu/pertvarkymu, teritorijų planavimu, aplinkos apsaugos reikalavimų vykdymu, statybos procesų organizavimu, inžinerinės infrastruktūros įrengimu, taršos integruotos prevencijos ir kontrolės (TIPK), taršos leidimo gavimu. Laikoma, kad „Gamybinės įmonės“ yra tik apdirbamosios gamybos veiklą (Ekonominės veiklos rūšių klasifikatoriaus sekcija C „Apdirbamoji gamyba“) vykdančios įmonės.

Ši patikra apėmė 58 teisės aktus. Patikros metu buvo vykdomos konsultacijos su valstybės institucijomis, kurios išsakė savo nuomonę dėl galiojančių teisės aktų tinkamumo, pagrindinėmis asociacijomis, veikiančiomis gamybinių projektų vystymo srityje, projektus 2017–2018 m. vystančiomis įmonėmis. Iš 47 nagrinėjamų įpareigojimų verslo subjektams visi įpareigojimai yra nacionalinės kilmės. Pažymėtina, kad minėtose srityse galiojantys teisės aktai dažniausiai nesukuria tiesioginių įpareigojimų verslo subjektams, t.y. verslo subjektai prašo išduoti statybos leidimą, sudaro teritorijų planavimo proceso inicijavimo sutartį ir prisiima įsipareigojimus pagal ją, teisės aktai nustato reikalavimus statiniams, aplinkai ir kt. objektams, kurių turi laikytis verslo subjektai. Tačiau praktikoje gamybinių projektų užsakovai, jų pasitelkti projektuotai, rangovai, poveikio aplinkai vertinimo dokumentų rengėjai ir kiti subjektai susiduria su daugybe teisės aktų ir juose nustatytų reikalavimų. Projekto metu buvo paskaičiuota, kad vien statybos organizavimo srityje galioja virš 300 aktualių poįstatyminių teisės aktų (Vyriausybės nutarimų, ministrų įsakymų), iš jų 64 statybos reglamentai, apie 12 skirtingų higienos normų. Tokia reguliavimo gausa nėra priimtina ne tik verslui, net ir pačioms valstybės institucijoms, kurios interviu metu pripažino, kad vykdant teritorijų planavimo ir statybų priežiūrą sunku prisitaikyti prie gausybės teisės aktų ir jų pakeitimų, kai vieno teisės akto pakeitimai priimami kelis kartus per metus.

Ataskaitoje nagrinėjama gamybinės įmonės planuojamo vystyti projekto atvejo analizė, kurioje detalizuojami visi projekto įgyvendinimo etapai nuo žemės sklypo įsigijimo/nuomos bei gamyklos planavimo ir statybos iki veiklos vykdymo pradžios. Minėta atvejo analizė, verslo subjektų konsultacijos ir valstybės institucijų interviu duomenys yra panaudoti Ataskaitoje analizuojant gamybinių projektų srities problemas, teikiant pasiūlymus ir priemones dėl galimų problemų sprendimo būdų. Ataskaitoje pateikiamas siūlymas Lietuvoje įdiegti „vieno langelio“ principą žemės pertvarkymo, teritorijų planavimo, statybos ir aplinkosaugos leidimų srityse, taip pat kitos galimos proceso tobulinimo kryptys, aktualios gamybinėms įmonėms planuojant vystyti projektus Lietuvoje.

Ataskaitoje yra išanalizuoti užsienio valstybių (Nyderlandų, Jungtinės Karalystės ir Danijos) praktikos pavyzdžiai, kurių tinkamus sprendimus siūloma pritaikyti ir Lietuvoje.

 

Detalesnę informaciją apie produktą gali suteikti projekto vykdytojas.