Tobulinimo kursų programa Nr. 22
Vykdytojas | Lietuvos sveikatos mokslų universitetas |
Produkto sritis | Švietimas ir mokslas |
Produkto rūšys | Studijų, mokymo programos |
Tikslas - pagilinti kurso dalyvių žinias apie naujagimio fiziologiją, kuri skiriasi nuo kitų amžiaus grupių pacientų, taip pat dažniausiai pasitaikančių patologinių būklių diferencinę diagnostiką bei šiuolaikinius gydymo metodus. Pateikti kursų dalyviams pagrindines įrodymais pagrįstas naujagimio būklės stabilizavimo gaires, skiriant ypatingą dėmesį paciento saugumui: tinkamam ir efektyviam šiuolaikinių technologijų panaudojimui (monitoringas, kvėpuojamosios terapijos sistemos), infekcijų profilaktikai, racionaliam antibiotikų vartojimui.
Kurso trukmė – ne mažiau kaip 18 val. Kursą sudaro teorinė ir praktinė dalys. Teorinės ir praktinės žinios tikrinamos ir vertinamos atliekant testus ir pildant standartizuotus praktikinių situacijų vertinimo kontrolinius lapus. Kurso metu mokymai vykdomi vientisų ar pertraukiamų studijų (modulių) principu kalendorinių metų laikotarpiu: I modulis: Naujagimių plaučių ligų klinikinė ir radiologinė diagnostika II modulis: Naujagimių kvėpuojamoji terapija; III modulis: Naujagimiu kraujotakos sutrikimo diagnostika ir gydymas; IV modulis: Venų kateterizavimas ir kateterių priežiūra; V modulis: Naujagimių infuzinė terapija ir parenterinis maitinimas; VI modulis: Naujagimių temperatūros kontrolė ir terapinė hipotermija; VII modulis: Naujagimių ankstyvojo sepsio diagnostika ir gydymas. VIII modulis: Ypatingos būklės naujagimių paruošimas pervežimui. IX modulis: Informacijos suteikimas artimiesiems ir dokumentų paruošimas. Vykdant kontaktinius mokymus, vienas instruktorius kuruoja ne daugiau kaip 5 kurso dalyvius dirbančius vienoje arba dviejose simuliacinėse ar klinikinėse darbo vietose. Vykdant mišrius mokymus, klinikinėje aplinkoje ar simuliacijos darbo vietoje vienu metu mokosi ne daugiau kaip 5 kurso dalyviai. Ne mažiau kaip du trečdaliai kurso laiko turi būti skiriama praktiniams įgūdžiams tobulinti. Kurso dalyviai komandoje savarankiškai sprendžia įvairias klinikines simuliacines situacijas, naudodami manekenus ir priemones, reikalingas pagalbos teikimui stabilizuojant naujagimio būklę ir paruošiant transportavimui simuliacinėje darbo vietoje.