BDAR

Jūsų asmens duomenų valdymas.

Siekdami užtikrinti geriausią Jūsų naršymo patirtį, šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. cookies). Naršydami toliau patvirtinsite savo sutikimą naudoti slapukus. Savo sutikimą bet kada galėsite atšaukti pakeisdami interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus.

Slapukų politika Privatumo politika

 


Spausdinti

Finansavimas

Biodujų ir vandenilio mišiniu varomas transporto technologinis įrenginys su hibridine transmisija

Nr. 01.2.2-LMT-K-718-01-0039

Paraiškos būsena:
Nesudaryta sutartis
Vykdytojas Vilniaus Gedimino technikos universitetas
Savivaldybė Vilniaus miesto
Priemonė
Prioritetas
Kvietimo kodas 01.2.2-LMT-K-718-01

ES transporto pramonė stengiasi pereiti prie alternatyvių degalų panaudojimo, nes vis plačiau įvairiose šalyse susiduriama su klimato taršos problemomis. Viena iš alternatyvių degalų rūšių gaunamų iš atsinaujinančių žaliavų – biodujos. Pagrindinė biodujų sudedamoji dalis yra metanas, kuris sudaro nuo 55% iki 85% biodujų sudėties, o likusioji dalis – anglies dvideginis. Kadangi naudojant biodujas susiduriama su tam tikrais stabilaus degimo proceso iššūkiais, priklausančiais nuo biodujose esančių priemaišų, vienas iš būdų gerinti vidaus degimo variklio energetinius ir ekologinius rodiklius – vandenilio panaudojimas degalų mišinyje. Vandenilis išplečia degimo ribas ir variklis gali veikti liesesniais mišiniais. Liesi mišiniai leidžia sumažinti NOx ir CO2 emisijas. Tačiau net ir alternatyvių degalų panaudojimas vidaus degimo varikliuose ilgainiui turi būti mažinamas, nes tai susiję su kenksmingų deginių išmetimu į aplinką. Pastaruoju metu yra daug siūloma idėjų ir inovacijų susijusių su hibridinėmis transporto priemonėmis. Pagrindinis hibridinės pavaros privalumas – degalų sąnaudų sumažėjimas, dėl mažesnių vidaus degimo variklių darbinių tūrių ir kinetinės energijos regeneracijos galimybės. Hibridinės elektrinės sistemos šiuo metu dažniausiai naudojamos kartu su kibirkštinio uždegimo ir slėginio uždegimo varikliais varomais benzinu arba dyzelinu, tačiau idėja pritaikyti transporto technologiniame įrenginyje hibridinę sistemą, veikiančią kartu su kibirkštinio uždegimo varikliu varomu biodujų ir vandenilio mišiniu yra pakankamai nauja. Tad šio projekto tikslas – ištyrus biodujų ir vandenilio mišinių poveikį kibirkštinio uždegimo variklio efektyviesiems rodikliams ir atlikus hibridinės transmisijos modeliavimą, sukurti inovatyvią išteklius tausojančią universalią transporto technologinio įrenginio sistemos koncepciją.


Paraiškų informacija

Paraiškos gavimo data: 2017-08-08
Nr. Vertinimo kriterijus Finansavimo statusas Vertinimo balas
1. Tinkamumo vertinimas Taip (2017-11-20)
2. Naudos ir kokybės vertinimas Ne (2017-11-20) 55.50
Paraiškoje nurodyta projekto vertė: 309 013,97 Eur
Prašoma finansavimo suma: 309 013,97 Eur

Sutarties informacija

Projekto išlaidų suma, Eur Finansavimas, Eur Apmokėta išlaidų suma, Eur Išmokėtas finansavimas, Eur
0,00 0,00 0,00 0,00

Susiję įrašai