BDAR

Jūsų asmens duomenų valdymas.

Siekdami užtikrinti geriausią Jūsų naršymo patirtį, šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. cookies). Naršydami toliau patvirtinsite savo sutikimą naudoti slapukus. Savo sutikimą bet kada galėsite atšaukti pakeisdami interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus.

Slapukų politika Privatumo politika

 


Spausdinti RSS

Naujienos

Valstybės kontrolė: užsienio investuotojų pritraukimas mažai rezultatyvus

2017 m. spalio 4 d. / Valstybės kontrolė

Valstybės ir regionų strategijose nėra aiškios, tvarios ir integralios tiesioginių užsienio investicijų (toliau – TUI) pritraukimo vizijos, o valstybės institucijų ir savivaldybių veiklos planavimas nėra orientuotas į efektyvų šių investicijų pritraukimą.

Valstybės kontrolės atliktas auditas „Valstybės institucijų ir įstaigų veiksmai pritraukiant tiesiogines užsienio investicijas“ rodo, kad užsienio investuotojų pritraukimas mažai rezultatyvus: didelė dalis valstybės ir ES investicijų skiriama ne TUI pritraukimo priemonėms, o patrauklesnės aplinkos sukūrimo darbams.

2007–2013 m. ES paramos regionams investicijų pritraukimo priemonėms skirta 850 mln. Eur, o 2014–2020 m. paramos laikotarpiu planuojama skirti dar daugiau – 1,2 mlrd. Eur. Nepaisant to, Lietuva pagal TUI vienam žmogui yra 26 vietoje arba trečia nuo galo tarp ES valstybių narių.

ES parama investicijoms pritraukti – mažo efektyvumo priemonėms

„850 mln. Eur ES paramos regionų ekonominiam augimui iš esmės buvo panaudota ne tiesioginiam užsienio investuotojų pritraukimui ir ilgalaikių darbo vietų sukūrimui, o trumpalaikės vertės priemonėms“, – teigia audito departamento direktorius Julius Lukošius. – Tad, pasibaigus finansavimui, naudojant ES paramos lėšas sukurtų darbo vietų sumažėjo net 8 kartus – nuo 266 tūkst. iki 33 tūkst. vienetų.“

Savivaldybės nesinaudoja efektyviomis priemonėmis pritraukti investicijų

Audite pažymima, kad savivaldybės, siekdamos pritraukti tiesioginių užsienio investuotojų, gali taikyti „minkštąsias“ priemones: bendradarbiauti su jais ir konsultuoti, t. y., rengti renginius ir dalyvauti juose, teikti pagalbą investuotojams tvarkant įvairius dokumentus ir pan. Tai yra efektyvu ir nereikalauja didelių finansinių išteklių, tačiau to nedaro didžioji dauguma (77 proc.) savivaldybių, o įstatymuose numatytomis įvairiomis lengvatomis investuotojams nesinaudoja per 88 proc. savivaldybių.

Neišnaudojamas ekonominių zonų potencialas

Nuo LEZ atsiradimo praėjo daugiau nei 23 metai, valstybė į 7-ių LEZ infrastruktūrą investavo per 40 mln. Eur, tačiau iki 2016 m. pabaigos vis dar buvo nenaudojama 74 proc. visos jų veiklai skirtos teritorijos. Audito ataskaitoje pažymima, kad, steigiant šias zonas ir nustatant jų teritorijų ribas, buvo nepakankamai įvertinta jų vieta, parinktų sklypų paskirtis ir užterštumas.

Valstybės auditoriai rekomenduoja Vyriausybei sukurti aiškia vizija ir nuosekliais tikslais grįstą TUI pritraukimo politiką, nustatyti prioritetinius verslo sektorius, Ūkio ministerijai – užtikrinti LEZ valstybinį valdymą ir priežiūrą, tobulinti TUI finansinės pritraukimo priemonės administravimą, siekiant atsekamumo ir nuoseklumo, Vidaus reikalų ministerijai – užtikrinti efektyvesnį ES investicijų naudojimą regionuose, specializaciją pagal prioritetines investicijų pritraukimo kryptis, o regionų planavimą derinti su valstybės strateginiais ir teritorijų planavimo dokumentais.

Valstybinio audito ataskaita: Valstybės institucijų ir įstaigų veiksmai pritraukiant tiesiogines užsienio investicijas

Komentarams: Julius Lukošius, l. e. p. 2-ojo audito departamento direktorius, tel. (8 5) 266 6898, el. p. julius.lukosius@vkontrole.lt

Sekite naujienas

RSS